რესურსის ინსტრუქცია
სასწავლო
რესურსი ,,საოჯახო ხე“ შევქმენით მე - 4 კლასში. სასწავლო რესურსის “საოჯახო ხის‘’
შექმნის მიზანი იყო მოსწავლეებს შინაარსიან კონტექსტში ინტეგრირებულად გამოიყენებინა
შეძენილი ენობრივი ცოდნა და უნარები. შევეცადე
შემექმნა ერთგვარი სასწავლო რესურსი, რომელიც ითვალისწინებს ეროვნული სასწავლო გეგმას.
გასათვალისწინებელია, რომ რესურსით სწავლება, ყოველთვის სახალისოს ხდის სწავლების პროცეს
და ამ დროს ნაკელბად აქტიური მოსწავლეებიც ცდილობენ იყვნენ მეტად აქტიურები. თითოეულ
მოწავლეს აქვს სწავლების პროცესისადმი
განსხვავებული მიდგომები. აქედან გამომდინარე
შევეცადე მათი მიდგომები და უნარები შეძლბისდაგვარად გამეთვალისწინებინა. ამ
რესურსის პროდუქტის შექმნისას მოსწავლეებს
მოუწიათ მუშაობა ჯგუფურად, რამაც ხელი შეუწყო თანამშრომლობითი სწავლების განმტკიცებას.
,,საოჯახო ხე ‘’ შევქმენით სათანადო ლექსიკური მასალის შესწავლის შემდეგ, როგორც ცოდნის
განმტკიცების საშუალება.
აღნიშნული რესურსი არ არის ერთჯერადი გამოყენების, შესაძლებელია
იგი მრავალჯერზედ იყოს გამოყენებული ჩემი კოლეგების მიერ დაწყებით კლასებში, როგორც
ერთგვარი თვალსაჩინოება. მასწავლებელს შეუძლია ის გამოიყენოს, თემის ახსნის დასაწყისში,
თუ რა თქმაუნდა მას ასახსნელი აქვს ოჯახის თემასთან დაკავშირებული ლექსიკური ერთეულები.
ვფიქრობ ეს ხელნაკეთი რესურსი ჩემს კოლეგებს დაეხმარება, რომ მოსწავლეებში გააღვივოს
ინტერესი და აუმაღლოს მოტივაცია.
ამ რესურსის ჩემს გაკვეთილზე გამოყენებამ ხელი შეუწყო
ჩემი სამიზნე ჯგუფის ( მოსწავლეების) ლექსიკური მარაგის განმტკიცებას, თანამშრომლობითი
სწავლების ხელშეწყობას, გუნდურობის პრინციპების დაცვამ და თითოეული მოსწავლის უნარების
გამოვლენას და რეალიზებას. იგი ესგეს შემდეგ მუხლებს მიესადაგება.
Iუცხ.დაწყ.(I).10.
|
მასწავლებლის
დახმარებით სწავლის პროცესზე
დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში
აქტიურად მონაწილეობა.
|
Iუცხ.დაწყ.(I).11.
|
სწავლის ხელშემწყობი სტრატეგიებისა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო
რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედია რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.
|
რესურსის რეფლექსია
სწავლა-სწავლების მნიშვნელოვანი ამოცანაა თითოეული მოსწავლის მოტივაციის ამაღლება. მოზარდებმა უნდა შეიყვარონ უცხოური ენის სწავლის პროცესი და თვითონ უცხოური . მიმაჩნია,
რომ ამისთვის საჭიროა თითოეული მოსწავლის მაქსიმალურად ჩართვა საგაკვეთილო პროცესში,
მათი უნარებისა და შესაძლებლობების მიხედვით. ერთერთი
თანამედროვე მეთოდი ითვალისწინებს, რომ გაკვეთილები უნდა იყოს დატვირთული მრავალფეროვანი
რესურსებით, სწორედ ამიტომაც გადავწყვიტე, რომ უკვე არსებული რესურსების გამოყენების
პარალელურად გამომეყენებინა ჩემს მიერ შექმნილი რესურსებიც და ამაში ჩამერთო მოსწავლეებიც.
მათ განსაკუთრებით მოსწონთ, როდესაც საკუთარი ხელით ქმნიან რაიმეს და შემდეგ მას აჩვენებენ
ფართო საზოგადოებას. ამიტომაც ერთერთი სასწავლო თემიდან გამომდინარე გადავწყვიტეთ მე
- 4 კლასში გაგვეკეთებინა რესურსი ,,ზოოპარკი“. მოსწავლეები სწავლობდნენ ცხოველების
თემასთან დაკავშირებულ ლექსიკურ ერთეულებს
ინგლისურ ენაზე და თან ძერწავდნენ შესაბამის ცხოველებს, რომლებიც შემდეგ ერთად მოათავსეს.
ამ რესურსის შედეგი ინგლისური ენის სწავლებისთვის იყო ის, რომ ყველა მოსწავლემ აითვისა
კონკრეტული თემის უცხო სიტყვები.
ეს რესურსი არის მრავალჯერადი გამოყენების. ნებისმიერ
ჩემს კოლეგას შეუძლია შეიტანოს ის თავის საგაკვეთილო პროცესზე პირველიდან - მეოთხე
კლასის ჩათვლით, როგორც დამხმარე საშუალება. მათ შეუძლიათ თვალსაჩინოებისთვიის აჩვენონ
ჩვენს მიერ გამოძერწილი ცხოველები,დაასახელებინოს მათი სახელწოდებები, დაავალოს მსგავსი
ცხოველების გამოძერწვა ან დახატვა. იგი შეიძლება გამოიყენოს პედაგოგმა, როგორც გაკვეთილის
ახსნის, ასევევ გაკვეთილის შეჯამების დროსაც.
რესურსი რათქმაუნდა უნდა შეესაბამისობაში იყოს ესეგესთან.
Iუცხ.დაწყ.(I).2.
|
სიტყვების, წინადადებებისა და ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა
თუ მახვილების დაცვით წარმოთქმა.
|
Iუცხ.დაწყ.(I).11.
|
სწავლის ხელშემწყობი სტრატეგიებისა
და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედია რესურსების,
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.
|
<br />
რესურსის ინსტრუქცია და რეფლექსია
სასწავლო რესურსი ,,კვების პირამიდა“
შევქმენით მე - 4 კლასში . მისი მიზანი იყო მოსწავლეებს გამოეყენებინათ შეძენილი ენობრივი
ცოდნა და უნარები პრაქტიკულად. შევეცადე
შემექომნა ერთგვარი სასწავლო რესურსი , რომელიც თანხვედრაშია ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან.
გავითვალისწინე, რომ რესურსებით სწავლება ყოველთვის
სახალისოს ქმნის სწავლების პროცესს და ამ დროს ნაკლებად აქტიური მოსწავლეებიც ცდილობენ
გახდნენ აქტიურები. ,,კვების პირამიდა ‘’ შევქმენით სათანადო ლექსიკური მასალის
შესწავლის შემდეგ, როგორც ცოდნის განმტკიცების ერთგვარი ბერკეტი.
აღნიშნული რესურსი არ არის ერთჯერადი გამოყენების, შესაძლებელი იგი მრავალჯერზედ
იყოს გამოყენებული ჩემი კოლეგების მიერ დაწყებით კლასებში, როგორც ერთგვარი თვალსაჩინოება.
მასწავლებელს შეუძლია ის გამოიყენოს, როგორც ახსნის ასევე შეჯამების დროსაც.მიმაჩნია,
რომეს ხელნაკეთი რესურსი ჩემს კოლეგებს დაეხმარება მოსწავლეების ინტერესის ამაღლებაში.
ამ რესურსის ჩემს გაკვეთილზე გამოყენებამ ხელი შეუწყო ჩემი მოსწავლეების
ლექსიკური მარაგის განმტკიცებას და ცოდნის ტრანსფერს.იგი ესეგეს შემდეგ მუხლს მიესადაგება.
I უცხ. დაწყ. (I) . 11უცხ.დაწყ.(I).11.
სწავლის
ხელშემწყობი სტრატეგიებისა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭვდითი
და მულტიმედია რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების) გააზრებულად გამოყენება.<br />
1. Guess – გამოცნობა
2. Favourite – გამორჩეული, საყვარელი]
3. Everyone – ყველა
4. Flat – ბინა
5. Same – მსგავსი, ერთიდაიგივე
6. Both – ორივე
7. Crazy – შეშლილი, გიჟი
8. Afraid of – შიშის ქონა
9. Ghost – მოჩვენება
10. Owl – ბუ
11. Sweetheart – საყვარელი, გულკეთილი
12. Desert – უდაბნო
13. Ocean – ოკეანე
14. Arctic – ანტარქტიდა
15. Forest – ტყე
16. Want – სურვილის ქონა
17. Leave – დატოვება
18. Trip – მოგზაურობა
19. Look for – მოძებნა
20. See – დანახვა
21. Hear – გაგონება
22. Speak – საუბარი
23. Visit – სტუმრობა, დათვალიერება
24. Question
– შეკითხვა
25. Bear – დათვი
26. Fly – ფრენა
27. Cry – ტირილი, ყვირილი
28. Talk – საუბარი
29. Honey – თაფლი
30. Pear – მსხალი
31. Dangerous – საშიში, სახიფათო
32. Strong – ძლიერი
33. Wing – ფრთა
34. Ear – ყური
35. Tail – კუდი
36. Meat – ხორცი
37. Bone – ძვალი
38. Grass – ბალახი
39. Roar – ღრიალი
40. Everywhere – ყველგან
41. How – როგორ
42. Become – გახდომა
43. Hero – გმირი
44. Who – ვინ
45. Tall – მაღალი
46. Thin – გამხდარი, წვრილი
47. Lye – დაწოლა
48. Usually – ჩვეულებრივ
49. Neck – კისერი
50. Walk – სიარული, სეირნობა]
51. Queen – დედოფალი -
52. That’s not all – სულ ეს არ არის
53. Brave – მამაცი
54. Special – არაჩვეულებრივი
55. The best – საუკეთესო
56. Suddenly – მოულოდნელად, უცბათ
57. Loud – ხმამაღალი
58. Scared – შეშინებული
59. Save – გადარჩენა, დახმარება, შენახვა
60. Of course – რათქმაუნდა
61. Back – უკან, ზურგი
62. Clap – ტაშის დაკვრა
63. Again – კვლავ
64. Little – ცოტა, პატარა
65. Lamb – ბატკანი
66. Fleece – მატყლი
67. Snow – თოვლი
68. Everywhere – ყველგან
69. Go – went – წასვლა
70. Sure – დარწმუნება
71. Follow – გაყოლა
72. School – სკოლა
73. Which – რომელიც
74. Against – საპირისპირო
75. Rule – წესი
76. Laugh – სიცილი
77. Let’s check – მოდი შევამოწმოთ
78. Seal – სელაპი
79. Mime – მიბაძვა, განსხიერება
80. Kingdom – სამეფო
81. Paste – ჩასმა
82. Pirate – მეკობრე
83. Treasure – განძი
84. Island – კუნძული
85. Fairytable land – ზღაპრული მიწა
86. Amusement – გასართობი
87. Afraid of– შიშის ქონა
88. Worry – შეწუხებული
89. Fight – ბრძოლა, ჩხუბი
90. Maybe – შეიძლება
91. Hidden – დამალული
92. Take a photo – სურათის გადაღება
93. True – მართალი
94. False – მცდარი
95. Evil witch –ბოროტი კუდიანი
96. Excellent – შესანიშნავი
97. Riddle – გამოცანა
98. Clever – ჭკვიანი
99. Kiss - კოცნა
100.
Granny
– ბებია
101.
Such
as – როგორც ეს
102.
Adventureland
– თავგადასავლების
სამეფო
103.
Meet
– შეხვედრა
104.
Cartoon
character –მულტფილმის გმირი
105.
Sell
– გაყიდვა
106.
Volcano
– ვულკანი
107.
Lake
– ტბა
108.
Mountain
– მთა
109.
Palm
tree – ფინიკიის პალმა
110.
Sand
– ქვიშა
111.
Cave
–მღვიმე, გამოქვაბული
112.
Golden
coin – ოქროს მონეტები
113.
Dig –
ამოთხრა
114.
Dive
– ჩაყვინთვა
115.
Guys
– ბიჭები
116.
Must
– უნდა
117.
Find
– პოვნა
118.
Prize
– პრიზი
119.
Instead
– უცბად
120.
In
front of – წინ
121.
Behind
– უკან
122.
Between
– შუაში
123.
Snow
white – ფიფქია
124.
The
seven dwarfs – შვიდი ჯუჯა
125.
Hunter
– მონადირე
126.
Mirror
– სარკე
127.
Glass
coffin – მინის სასახლე
( მინის კუბო)
128.
Knock
– დაკაკუნება
129.
Take
a bite – კბენა , კბეჩვა
130.
Poisoned
– მოწამლული
131.
Ground
– მიწა
132.
Story
– ამბავი, ისტორია
133.
Handsome
– სიმპათიური
134.
Passe–
გავლა
135.
Wake
up – გაღვიძება
136.
Marry
– დაქორწინება
137.
Ever
after – ამისშემდეგ
138.
Stepmother
– დედინაცვალი
139.
Evil
– ბოროტი
140.
Angry
– გაბრაზებული
141.
Kill
– მოკვლა
142.
Young
– ახალგაზრდა
143.
Pretty
– ლამაზი
144.
Ugly
– მახინჯი
145.
Short
– მოკლე, დაბალი
146.
Lazy
– ზარმაცი
147.
Hard
– working – შრომისმოყვარე
148.
Small
– პატარა
149.
Fairy
– ფერია
150.
Lorry
– სათვირთო მანქანა
151.
Broom
– ცოცხი
152.
Cinderella
– კონკია
153.
Witch
– ჯადოქარი
154.
Spooky
room – მოჩვენებების
ოთახი
155.
Somewhere - სადღაც
156.
What
a pleasure – რა სასიამოვნოა
157.
Book
report – წიგნის ანგარიში
158.
Granny
– ბებია
159.
Kind
– კეთილი
160.
Meet
– შეხვედრა
161.
Family
– ოჯახი
162.
Skinny
– გამხდარი
163.
Clever
– ჭკვიანი
164.
Grey
hair – ნაცრისფერი თმა
165.
Blond
hair – ქერა თმა
166.
Short
– მოკლე, დაბალი
167.
Scientist
– მეცნიერება, ბუნება
168.
Tell
– თქმა
169.
Astronomer
–ასტრონომი
170.
Write
–დაწერა
171.
Alien
– უცხოპლანეტელი
172.
Read
– წაკითხვა
173.
Strange
– უცნაური
174.
Collect
– შეგროვება
175.
Spider
– ობობა
176.
Speak
– საუბარი
177.
Great
– დიდებული
178.
Silly
– სულელი
179.
Friendly
– მეგობრული
180.
Different –განსხვავებული
181.
People
– ხალხი
182.
Find
out – გაგებს, ცოდნა,
სწავლა
183.
Eye –
თვალი
184.
Nose
–ცხვირი
185.
Arm –
მკლავი
186.
Leg –
ფეხი
187.
Ear –
ყური
188.
Head
– თავი
189.
Antennas
–ანტენები
190.
Skinny
– გამხდარი
191.
Hair
– თმა
192.
Mouth
– პირი
193.
Plump
– მსუქანი
194.
Moustache
– ულვაში
195.
Beard
– წვერი
196.
Twins
– ტყუპები
197.
Look
like – მსგავსება
198.
Tonight
– ამღამეს
199.
Special
– არაჩვეულებრივი
2
რესურსის
რეფლექსია
შევქმენი ბეჭდური რესურსი “უცხო
სიტყვების ლექსიკონი“ დაწყებითი კლასებისთვის(კერძოდ
პირველი და მეოთხე კლასებისთვის). უცხო ენის
შესწავლის საფუძველი სწორედაც რომ უცხო სიტყვები შესწავლა და მდიდარი ლექსიკურ მარაგის
ქონაა. მოსწავლეების მხრიდან განსაკუთრებულ
ყურადღებას და ძალისხმევას მითხოვს . თუმცა, უცხო სიტყვების მიწოდების ის ხერხი, რომელიც
უცხო სიტყვების დაფაზე დაწერას და შემდეგ რვეულში გადაწერას გულისხომბს, მე პირადად,
როგორც პედაგოგს დიდ დისკომფორტს მიქმნიდა დროის მხრივ, განსაკუთრებით დაწყებით კლასებში.ამიტომაც წლის დასაწყისში სახელმძღვანელოდან თითოეული გაკვეთილის
მიხედვით ავკრიფე ელექტრონულად უცხო სიტყვები,
მივუთითე მათ ქართულ განმარტებას. შემდეგ გადავამრავლე და ამ სახით მივაწოდე მოსწავლეებს.
ეს არის ეგრეთწოდებლი თემატური ლექსიკონი და არა ანბანური, ამიტომაც მოსწავლეეებს უწევთ
მხოლოდ უცხო სიტყვების ნომრების ჩანიშვნა გაკვეთილზე, რაც საკმაოდ დიდ დროს მაგებინებს
გაკვეთილზე სხვა აქტივობების შესასრულებლად.
ეს რესურსი მორგებულია მოსწავლეთა ინტერესებზე და მათ შესაძლებლბებზე. დაწყებით
კლასებში მოსწავლეთა ნწილი სწრაფად და ლამაზად ვერ წერს და ხშირად ვერც კითხულობს თავის
ჩაწერილ სიტყვას და გულს იცრებს მის სწავლაზე. ამ შემთხვევაში კი მათ უკვე ნაბჭდი ვერსია
აქვთ და უფრო მაღალია მათი მოტივაცია სწავლისადმი.
ამ რესურსის გამოყენება მრავალჯერადია, შემდეგ სასწავლო
წელს ნებისმიერ ჩემს კოლეგას, რომელიც ასწავლის იმ კლასს, რომლის ლექსიკონიც მე მაქვს
გაკეთებული შეუძლია აიღოს და პირდაპირ შესთავაზოს თავის მოსწავლეებს, რადგანაც მომავალ
წელს დაწყებით კლასებში იგივე სახელმძღვანელო რჩება.
https://docs.google.com/presentation/d/1gPG_SkqA4mVgECntqeq1FAKHOys3MFA2/edit#slide=id.p1
https://docs.google.com/presentation/d/1gPG_SkqA4mVgECntqeq1FAKHOys3MFA2/edit#slide=id.p1
Comments
Post a Comment